Pressupostos Participatius per a l’exercici 2023

Dimarts, 25 d'octubre de 2022 a les 00:00

Et toca decidir a tu.

L’Ajuntament de Sant Martí Sarroca obre un procés participatiu a la ciutadania per tal que les veïnes i veïns del municipi puguin decidir en què s’inverteix una part del pressupost municipal.

El pressupost participatiu és una eina de participació i gestió del municipi, mitjançant la qual les ciutadanes poden decidir sobre la destinació de part dels recursos municipals, contribuint així a reforçar els valors de la democràcia participativa.

El procés de pressupostos participatius té com a principal objectiu que la ciutadania s’impliqui en la gestió municipal, amb la finalitat d’atendre a les seves preocupacions i demandes en concepte d’inversions que contribueixen a la millora de la qualitat de vida.

COM PARTICIPAR-HI:
Presentant propostes:

Un màxim de 2 per persona i un màxim de 1 per entitats i associacions inscrites al REM de Sant Martí Sarroca: del 3 al 17 de novembre de 2022.
Telemàticament: web www.santmartisarroca.cat o aplicació App Sant Martí Sarroca.
Presencialment: a través de la butlleta en paper, a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament (carrer Ferran Muños, 4-6, de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores i els dijous de 16 a 20 hores).
Votant les propostes:
1 proposta viable, de 5 al 14 de desembre de 2022:
Telemàticament: web www.santmartisarroca.cat o aplicació App Sant Martí Sarroca.
Presencialment: a través de la butlleta en paper, a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament (carrer Ferran Muños, 4-6, de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores i els dijous de 16 a 20 hores).

QUÈ HAN DE COMPLIR LES PROPOSTES PER TAL QUE SIGUIN ACCEPTADES?:
- Que siguin legals.
- Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament.
- Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
- Que facin referència a inversions i es puguin incloure en aquesta partida del pressupost municipal. I, per tant, que no faci referència a cap de les altres partides del pressupost municipal.
- Que siguin viables tècnicament, i que s’ajustin a la normativa jurídica vigent, en base a les valoracions realitzades per personal tècnic municipal.
- Que no plantegin accions d’exclusió social.
- Que siguin d’interès general i de gaudi per a tota la població, no només per col·lectius específics.
- Que vagin acompanyades de les dades identificatives de la persona que les realitza.
- Que plantegin accions sostenibles, és a dir, que no comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.

FASES I DATES DEL PROCÉS:
Fase 1: Presentació ciutadania.

Sessió de presentació a la Sala Polivalent de la Biblioteca municipal Neus Català. 2 de novembre a les 19:30 hores.
Fase 2: Presentació de propostes.
Butlleta en paper i formulari online. Del 3 al 17 de novembre.
Fase 3: Validació tècnica de propostes.
Comissió tècnica. Del 18 al 30 de novembre.
Fase 4: Votació de les propostes.
Butlleta en paper i formulari online. Del 5 al 14 de desembre.
Fase 5: Resultat i execució.
Presentació del resultat: 21 de desembre. Execució: 2023.

 

Darrera actualització: 25.10.2022 | 08:50